„Dziewczyna z Pociągu” Paula Hawkins

Im więcej czytam, tym mniej piszę…

A potem trzeba nadrobić zaległe recenzje, szczególnie przy książkach, o których chciałabym się rozpisać.

Teoretycznie ta książka to thriller..

Ale jeśli to prawda to chyba czas poczytać na czym opiera się ten gatunek (rodzaj utworu sensacyjnego, powieści, filmu lub serialu telewizyjnego, mającego wywołać u czytelnika bądź widza dreszcz emocji. Wykorzystuje on napięcie, niepewność i tajemniczość jako główne elementy utworu. – Wikipedia)

W każdym razie jeżeli to był thriller to „Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender” też mogłabym tak nazwać.

Ale nie o to chodzi, bo wcale nie mam ochoty zjechać tej książki po całości.

Tylko trochę..

Za powtarzalność fabuły, bo jest w niej to co znajdziemy w pierwszym lepszym serialu/filmie kryminalnym.

Ale trzeba autorkę pochwalić za to że chociaż książka nie była innowacyjna to udało się przy jej czytaniu uniknąć odczucia Deja Vu.

Co jeszcze mi się podobało?

Postacie są doskonale napisane, niemal czułam że Rachel mogłaby każdego dnia jeździć ze mną pociągiem (co jest dziwne bo ja nie jeżdżę pociągami!) albo obserwować mnie przejeżdżając koło mojego domu (co już jest trochę mniej dziwne,bo mimo wszystko mieszkam przy torach), w ogóle całą postać Rachel, jej historia i to jak potoczyło się jej życie, dawno tak nie współczułam bohaterce. (Możliwe, że dlatego, bo większość bohaterek mnie denerwuje. Albo rola damy w opałach, albo bohaterki, która musi uratować świat.)

I ten motyw pociągu, obserwowania ludzi, których się nie zna. To była część fabuły, która nie dość, że była czymś nowym to jeszcze ciekawym. I nie da się zaprzeczyć że ta książka porwała mnie od pierwszych stron.

Zatem książkę bardzo polecam i potrafię zrozumieć jej popularność.

Skomentuj

