Co czytałam w marcu?

W marcu postanowiłam dokończyć kilka książek, które kiedyś zaczęłam i nie przeczytałam ich do końca. Udało się to całkiem nieźle.

  1. Feminist fight club – Jessica Bennet

Podtytuł tej książki brzmi „Jak przetrwać w seksistowskim miejscu pracy”. Jako że nie pracuję, a nawet, gdy zacznę to raczej nie będę pracować w korporacji to nie był to dla mnie poradnik, natomiast bardziej zbiór mówiący o tym, jakie problemy napotykają kobiety i wyjaśniający poniekąd skąd niektóre z nich się biorą. Mnóstwo rzeczy znalazłam, które nie odnoszą się tylko do miejsca pracy, ale ogólnie do codziennego życia, więc myślę, że książka ważna i potrzebna. Warto ją przeczytać. Warto dowiedzieć się trochę więcej, szczególnie jeśli komuś w głowie tkwią pytania w stylu „Po co nam feminizm w 21 wieku?” to dobrze jest przeczytać tę książkę.

2. Profil mordercy – P. Britton

Jest to jedna z książek, którą zaczęłam czytać parę miesięcy temu i jakoś nie mogłam się przemóc, by ją skończyć. Opowiada o profilowaniu morderców, zatem nie była to „lekka” książka. Mnóstwo opisów zbrodni, a także tego w jaki sposób działają różni zbrodniarze, co im siedzi w głowie itp.

3. Zaburzenia dzieciństwa i adolescencji – P.C.Kendall

Nie mam za wiele do powiedzenia o tej książce. Porusza ważne tematy takie jak depresja, agresja, anoreksja itp. wśród dzieci i młodzieży. Omawia te problemy w skondensowany sposób. Jeśli chcemy po krótce poznać te problemy to jak najbardziej do przeczytania, natomiast jeśli zależy nam, by szerzej poczytać o jednym z konkretnych problemów np. tylko o depresji to lepiej sięgnąć po coś, co omówi nam to szczegółowiej.

4. Ja, kibic – J.Bannon

Książka o grupie policjantów, którzy działają „pod przykrywką” i wchodzą w środowisko kiboli jednego z zespołów. Bardzo ciekawa. Sporo napięć, dużo takiego oczekiwania „co będzie dalej?” i w sumie bardzo ciekawie przedstawione problemy takich działań, problemy policjantów, którzy na długo wchodzą w takie środowisko i muszą udawać… No co więcej mogę powiedzieć? Generalnie dobra książka.

5. Factfulness. Dlaczego świat jest lepszy, niż myślimy, czyli jak stereotypy zastąpić realną wiedzą- H. Rosling

Książka, która pokazuję nam jak bardzo pesymistycznie patrzymy na świat, oraz jak zacząć bardziej skupiać się na faktach niż naszych pesymistycznych przekonaniach.

6. Narratologia – P.Tkaczyk

Książka o storytellingu, czyli o tym jak opowiadać historię. Bardzo ciekawa, mocno pouczająca. Dużo się z niej dowiedziałam, a w dodatku wszystko wyjaśnione bardzo prosto i często na przykładach.

7. Rozmyślania Marka Aureliusza

Jeśli blisko jest wam do filozofii stoickiej to zdecydowanie polecam. Jest to zbiór cytatów, więc warto czytać powoli. Dawkować sobie. Przemyśleć, to co się czyta.

8. Kintsugi sztuka sklejania życia – C.Santini

Poradnik, różne zadania mniej lub bardziej skomplikowane. Nie wiem, czy polecam, bo każdy odbierze tę książkę zupełnie inaczej.

9. Osobliwe miejsca, które odwiedzasz każdego dnia – M.Kubiś

Jak wyciągnąć pewną magię z codzienności, a także o zaglądaniu we własne wnętrze.

10. Pozwólcie pieskom przyjść do mnie – B. Chromry

Dziwna książka. Nie mam pojęcia czy mi się podobała. Gdy wciągnęłam się w historię, to zaraz się urwała.

Dodaj komentarz